Bράβευση ENEL

Δελτίο Τύπου της Brand Finance

Η State Grid στην κατάταξη για τις ισχυρότερες μάρκες στον τομέα της ενέργειας

• Η State Grid κάνει την πρώτη της εμφάνισή στη λίστα αξιολόγησης για τις ισχυρότερες μάρκες στον τομέα της ενέργειας διεκδικώντας μια θέση στην κορυφή, με την εμπορική της αξία να αγγίζει τα US$40.9 δισεκατομμύρια.
• Η Enel αναδεικνύεται ως η ισχυρότερη μάρκα με βαθμολογία AAA-
• Οι ευρωπαϊκοί κολοσσοί της ενέργειας RWE και E.ON επαναπροσδιορίζουν την  αρχιτεκτονική της μάρκας τους, στρέφοντας τον προσανατολισμό της προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Δείτε εδώ αναλυτικά την έκθεση για το δείκτη Brand Finance Utilities 50

Η State Grid, ο γίγαντας της ηλεκτρικής ενέργειας από την Κίνα, έκανε μια θεαματική είσοδο στο δείκτη Brand Finance Utilities 50. Με την αξία της μάρκας της να φτάνει τα 40,9 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, δηλαδή τετραπλάσια από την αξία της γαλλικής EDF, είναι μακράν η πιο πολύτιμη μάρκα στον τομέα της ενέργειας παγκοσμίως. Η εταιρεία καλύπτει σε επίπεδο υπηρεσιών το μεγαλύτερο χερσαίο μέρος της Κίνας, με πληθυσμό άνω των 1,1 δισ. κατοίκων. Η επιτυχία της μάρκας υποστηρίζεται μέσω στρατηγικών επενδύσεων, καινοτόμων τεχνολογιών, υπεύθυνων δράσεων και πράξεων περιβαλλοντικής σταθερότητας. Η State Grid δεσμεύεται για μια ηλεκτρική επανάσταση στην Κίνα, η οποία θα συνδέει όλα τα δίκτυα σε ολόκληρη τη χώρα. Μεταξύ άλλων έργων που επιτρέπουν καθαρότερη και αποδοτικότερη μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας, η εταιρεία είναι γνωστή και για την επένδυση στα ηλεκτρικά συστήματα «Smart Grid» χρησιμοποιώντας γραμμές υψηλής τάσης (UHV).

Επιπλέον, η State Grid έχει κερδίσει το θαυμασμό στην Κίνα λόγω της κουλτούρας της για την εταιρική κοινωνική ευθύνη. Το σλόγκαν "Η ισχύς σας, η φροντίδα μας" ευθυγραμμίζεται με την προώθηση της εθνικής μάρκας από την κυβέρνηση της Κίνας, γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη των κρατικών θεσμών να εξισορροπήσουν την εξουσία με τη φροντίδα.

Τρεις μικρότερες κινεζικές μάρκες μπήκαν, επίσης, φέτος στη λίστα του δείκτη Finance Utilities 50. Πρόκειται για την GD Power Development (28η, 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), την Datang Power (33η, 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια) και την CGN (39η, 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ).

Ο David Haigh, Διευθύνων Σύμβουλος της Brand Finance, σχολίασε:
"Η επιτυχία που σημειώνουν οι κινέζικες μάρκες μπορεί να αποδοθεί στην κυβερνητική πολιτική για την προαγωγή λύσεων για ανανεώσιμες πηγές και πράσινη ενέργεια. Καθώς η Κίνα αναλαμβάνει παγκόσμιο ηγετικό ρόλο και στην προστασία του περιβάλλοντος, οι εταιρικές μάρκες επωφελούνται από αυτή τη δυναμική. Με τη δέσμευσή της για ακόμα πιο πράσινες λύσεις, η State Grid, η μεγαλύτερη από τις κινεζικές μάρκες, ηγείται δίνοντας το παράδειγμα μιας υπεύθυνης προσέγγισης το οποίο μπορούν να ακολουθήσουν και άλλοι παγκόσμιοι παίκτες ».

Οι ευρωπαϊκοί κολοσσιαίοι ενέργειας αναδιοργανώνουν την αρχιτεκτονική της μάρκας  τους
Το μεταβαλλόμενο τοπίο προς μια συνεχώς αυξανόμενη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και εναλλακτικής ενέργειας οδήγησε τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ενέργειας να εξετάσουν την καλύτερη συνεπή στρατηγική για τη μάρκα τους. Τον περασμένο χρόνο, η E.ON και η RWE επέλεξαν και οι δυο να διαχωρίσουν τις επιχειρησιακές λειτουργίες τους και να χρησιμοποιήσουν ξεχωριστές μάρκες για τις δυο δραστηριότητες. 

Η RWE, ευρωπαϊκός γίγαντας στην αγορά της ενέργειας, διαχώρισε τις δραστηριότητές της σε δύο τμήματα: την Innogy και την RWE. Η Innogy επιβλέπει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα δίκτυα, και το λιανικό εμπόριο, ενώ η RWE επικεντρώνεται στη συμβατική παραγωγή ενέργειας και την εμπορία ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, η RWE βγήκε από τη λίστα του δείκτη Brand Finance Utilities 50 και αντικαταστάθηκε από την Innogy, η οποία μπήκε στη λίστα και κατέλαβε την 6η θέση.

Η E.ON διαχώρισε τις δραστηριότητές της σε δύο τμήματα, στο τμήμα για τα δίκτυα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στο τμήμα για τα ορυκτά καύσιμα, το οποίο μετονομάστηκε σε Uniper. Η συγκεκριμένη μάρκα μπήκε στον πίνακα αξιολόγησης καταλαμβάνοντας την 11η θέση. Ο διαχωρισμός αυτός είχε σαν αποτέλεσμα την πτώση της E.ON στην κατάταξη από την 4η στη 13η θέση με το νέο της προσανατολισμό στην πράσινη ενέργεια.

Αντίθετα με τις δυο αυτές μάρκες, η Enel ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια την αναδιαμόρφωση της μάρκας της σε μια προσπάθεια να αλλάξει τις αντιλήψεις των καταναλωτών προς μια πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή.

Η Enel αναδεικνύεται ως η ισχυρότερη μάρκα
Η Enel, μια από τις κορυφαίες καθετοποιημένες εταιρείες ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου διεθνώς, αναδείχθηκε φέτος ως η ισχυρότερη μάρκα με τον Δείκτη Ισχύος της Μάρκας της (BSI)  να διαμορφώνεται στις 82,8 μονάδες και με τη βαθμολογία της μάρκας στα AAA-. Η Enel πραγματοποίησε μια στρατηγική επανατοποθέτηση και ανανέωση της μάρκας της, και εδραιώθηκε με επιτυχία ως ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας που είναι εστιασμένος στον καταναλωτή και στη φιλική προς το περιβάλλον ενέργεια, καθώς και ως ένας κορυφαίος  εργοδότης.

Επίσης, η μάρκα επέκτεινε την παγκόσμια παρουσία της μέσω της ενοποίησης της διαδικασίας του επανασχεδιασμού της που ξεκίνησε το 2016 και της έναρξης πολλών σημαντικών πρωτοβουλιών γύρω από την καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η δημιουργία των Κέντρων Καινοτομίας στο Σαν Φρανσίσκο, το Τελ Αβίβ, τη Μόσχα ή τη Μαδρίτη, η μαζική ανάπτυξη υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιταλία, καθώς και το λανσάρισμα πρωτοποριακής νανοτεχνολογίας για την επεξεργασία λυμάτων στη Λατινική Αμερική. Επιπλέον, η μάρκα ενίσχυσε την ικανότητά της να προσφέρει αξία σε νέες υπηρεσίες με τις εξαγορές της Demand Energy και της Enernoc, δύο από τους κορυφαίους προμηθευτές έξυπνων ενεργειακών λύσεων στις ΗΠΑ.

Η δεύτερη ισχυρότερη μάρκα ενέργειας μετά την Enel, με βαθμό ισχύος της μάρκας στις 82,4 μονάδες και με αξιολόγηση της μάρκας στο AAA, είναι η Saudi Electricity Company. Η συγκεκριμένη μάρκα σημείωσε, επίσης, αύξηση 62% σε αξία στα 1,9 δισ. δολάρια, άνοδος από την 41η στην 19η θέση στην κατάταξη, γεγονός που μπορεί να αποδοθεί στην επέκταση των υπηρεσιών της σε 502.000 νέους πελάτες και 150 νέες οικιστικές κοινότητες.

ΤΕΛΟΣ

Σημείωση για τους Συντάκτες

Κάθε χρόνο, η κορυφαία εταιρεία συμβούλων αποτίμησης και στρατηγικής Brand Finance αξιολογεί τις μεγαλύτερες μάρκες παγκοσμίως. Οι 50 μάρκες με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως στον τομέα της ενέργειας περιλαμβάνονται στη λίστα Brand Finance Utilities 50.

Η αξία της μάρκας ισούται με το καθαρό οικονομικό όφελος που θα επιτύγχανε ο ιδιοκτήτης της μάρκας εάν πουλούσε τα δικαιώματα αυτής. Η ισχύς της μάρκας χρησιμεύει στο να καθοριστεί το ποσοστό των εσόδων μιας επιχείρησης που οφείλονται στη μάρκα.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μεθοδολογία, καθώς και τους ορισμούς βασικών όρων θα βρείτε στην έκθεση Brand Finance Utilities 50

Τα δεδομένα που συγκεντρώνονται για την κατάταξη και την έκθεση του Brand Finance Utilities 50 είναι διαθέσιμα μόνο για τις ανάγκες των ΜΜΕ και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για κανέναν εμπορικό ή τεχνικό σκοπό χωρίς τη γραπτή άδεια της Brand Finance.

Υπεύθυνοι Τύπου

Konrad Jagodzinski
Communications Director
T: +44 (0)2073899400           
M: +44 (0)7508304782          
k.jagodzinski@brandfinance.com

Sehr Sarwar
Communications Manager
T: +44 (0)2073899400           
M: +44 (0)7966963669          
s.sarwar@brandfinance.com

Για την Brand Finance

Η Brand Finance είναι η παγκοσμίως ηγέτιδα εταιρεία συμβούλων αποτίμησης και στρατηγικής για τις μάρκες, με γραφεία σε περισσότερες από 20 χώρες. Η Brand Finance γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ του μάρκετινγκ και των οικονομικών με την ποσοτικοποίηση της οικονομικής αξίας μιας μάρκας. Με εξειδίκευση στη στρατηγική, το branding, την έρευνα αγοράς, την οπτική ταυτότητα μιας μάρκας, τη χρηματοδότηση, τη φορολογία, και την πνευματική ιδιοκτησία, η Brand Finance βοηθά τους ιδιοκτήτες και τους επενδυτές μιας μάρκας να λάβουν τις σωστές αποφάσεις για μεγιστοποίηση της αξίας της μάρκας και της επιχείρησης.

Μεθοδολογία

Ορισμός της μάρκας

Η Brand Finance συνέβαλε στην υλοποίηση του διεθνώς αναγνωρισμένου προτύπου για την αποτίμηση της αξίας μιας μάρκας - ISO 10668. Καθορίζει τη μάρκα ως άυλο περιουσιακό στοιχείο που σχετίζεται με το μάρκετινγκ και στο οποίο συμπεριλαμβάνονται, ενδεικτικά, η επωνυμία, οι όροι, οι σημάνσεις, τα σύμβολα, τα λογότυπα, και οι εικόνες, που στόχο έχουν να περιγράψουν αγαθά, υπηρεσίες ή οργανισμούς, δημιουργώντας διακριτές εικόνες και συνειρμούς στα ενδιαφερόμενα μέρη, οδηγώντας έτσι σε οικονομικά οφέλη.


Ισχύς μια μάρκας

Η ισχύς μιας μάρκας είναι η αποτελεσματικότητα της απόδοσης μιας μάρκας σε άυλα μέτρα συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της. Προκειμένου να προσδιοριστεί η ισχύς μιας μάρκας, εξετάζουμε τις επενδύσεις στον τομέα του μάρκετινγκ, τα ίδια κεφάλαια, καθώς και τον αντίκτυπο αυτών στην επιχειρηματική απόδοση.

Σε κάθε μάρκα αποδίδεται ένας Δείκτης Ισχύος της Μάρκας (BSI) με βαθμολογία στα 100, ο οποίος τροφοδοτεί τον υπολογισμό της αξίας της μάρκας. Βάσει της βαθμολογίας, σε κάθε μάρκα αποδίδεται αντίστοιχη βαθμολογία μέχρι AAA+ σε αντίστοιχη μορφή  με αυτήν της πιστοληπτικής αξιολόγησης.


Μεθοδολογία για την αποτίμησης της αξίας μιας μάρκας

Η Brand Finance υπολογίζει την αξία μιας μάρκας στη λίστα κατάταξης χρησιμοποιώντας την προσέγγιση "Royalty Relief”. Πρόκειται για μια μέθοδο αποτίμησης μιας μάρκας που συμμορφώνεται με τα πρότυπα του κλάδου, όπως αυτά ορίζονται στο πρότυπο ISO 10668. Η μέθοδος αυτή περιλαμβάνει την εκτίμηση των πιθανών μελλοντικών εσόδων που αποδίδονται σε μια μάρκα, υπολογίζοντας ένα ποσοστό πνευματικών δικαιωμάτων που θα χρεωνόταν για τη χρήση του πριν καταλήξει στην «αξία της μάρκας», δηλαδή στο καθαρό οικονομικό όφελος που θα επιτύγχανε ένας κάτοχος μάρκας εάν παραχωρούσε τη χρήση άδειας της μάρκας στην ανοικτή αγορά.


Τα βήματα αυτής της διαδικασίας είναι τα εξής:

1  Υπολογίστε την ισχύ της μάρκας χρησιμοποιώντας έναν πίνακα για μετρήσεις που αξιολογούν τις επενδύσεις μάρκετινγκ, τα ιδία κεφάλαια και την επιχειρηματική απόδοση. Η ισχύς της μάρκας εκφράζεται ως Δείκτης Ισχύος της Μάρκας (BSI) σε κλίμακα από 0 έως 100.

2  Προσδιορίστε το εύρος των δικαιωμάτων για κάθε κλάδο, αντικατοπτρίζοντας τη σημασία της μάρκας στις αποφάσεις εξαγοράς. Στους τομείς πολυτέλειας, το μέγιστο ποσοστό είναι υψηλό, στην εξορυκτική βιομηχανία, όμως όπου τα εμπορεύματα συχνά εμπορευματοποιούνται, είναι χαμηλότερο. Αυτό γίνεται με την αναθεώρηση παρόμοιων συμφωνιών παραχώρησης αδειών που προέρχονται από την εκτεταμένη βάση δεδομένων της Brand Finance.

3  Υπολογίστε το ποσοστό των δικαιωμάτων. Η βαθμολογία BSI εφαρμόζεται στο εύρος των δικαιωμάτων προκειμένου να καταλήξει σε ένα ποσοστό δικαιωμάτων. Για παράδειγμα, εάν το εύρος δικαιωμάτων σε έναν τομέα είναι 0-5% και μια μάρκα έχει βαθμολογία BSI 80 στα 100, τότε το σωστό ποσοστό δικαιωμάτων χρήσης αυτής της μάρκας στον συγκεκριμένο τομέα θα είναι 4%.

4  Καθορίστε τα συγκεκριμένα έσοδα που οφείλονται στη μάρκα, εκτιμώντας ένα ποσοστό των εσόδων της μητρικής εταιρείας που αποδίδεται σε μια μάρκα.

5  Προσδιορίστε τα προβλεπόμενα έσοδα χρησιμοποιώντας μια συνάρτηση του ιστορικού των  εσόδων, των προβλέψεων των αναλυτών για τις μετοχές, και του ρυθμού της οικονομικής ανάπτυξης.

6  Εφαρμόστε το ποσοστό δικαιωμάτων χρήσης στα έσοδα προβλέψεων για να αντλήσετε έσοδα από τη μάρκα.

7  Τα έσοδα από τη μάρκα προκύπτουν μετά τη φορολογία ως καθαρή παρούσα αξία που ισούται με την αξία της μάρκας.